
Amikor egy SEO céget keresünk a cégünk online jelenlétének a fellendítéséhez, létfontosságú, hogy olyan szolgáltatást válasszunk, amely garantáltan megéri a befektetett pénzt, és segítségével jelentős mennyiségű időt takaríthatunk meg vállalkozásunk számára. Összegyűjtöttünk pár hasznos tippet, hogy milyen szempontok szerint válasszon, ha Budapesten SEO partnert keres.
Hosszútávon egy nem megbízható, rossz céggel való együttműködés számos veszteséggel járhat, egyrészt a látogatók konvertálásának csökkenését és a weboldal SEO pontszámának csökkenésével is. Budapesten számtalan SEO cég található, mielőtt azonban döntést hozna érdemes a következő hasznos tippeket megismerni.
A SEO partner kiválasztásának menete
Lista a potenciális partnerekről
Első és egyik fontos teendő, hogy azonosítani kell a piacon működő SEO szolgáltatókat. Készítsen listát a szóba jöhető vállalkozásokról, kezdetben minél több budapesti székhellyel rendelkező céget vegyen számításba, amelyet aztán szűkíthet, finomíthat, miközben a legmegfelelőbbet keresi.
A potenciális partnerek webhelyeinek ellenőrzése
Miután a listából sikerült kiválasztani a legmegfelelőbb szolgáltatókat, érdemes egyenként ellátogatni mindegyikük weboldalára. Nagyon fontos, hogy a weboldaluk megfelelő adatbiztonságot nyújt-e – erről a weboldal URL-címében lévő ’’https”kiterjesztés árulkodik. A kevésbé biztonságos helyek csak ’’http” kiterjesztéssel rendelkeznek, ezért már az elején érdemes kiszűrni, és levenni a listáról azokat az oldalakat, amelyek kevésbé biztonságosak, különösen akkor, ha nincs adatvédelmi oldaluk.
A potenciális partnerek szolgáltatásainak áttekintése
A SEO egy rendkívül széles terület. A helyi és a technikai optimalizáláson kívül linképítésből, kulcsszókererésből, minőségi tartalomkészítésből, viszonthivatkozások (backlinks), helyszíni auditok elvégzéséből és még számos egyéb tevékenységből áll. Érdemes a listán megmaradt cégek kínálatát egyenként ellenőrizni, hogy milyen konkrét SEO feladatok elvégzését foglalja magában. Az a cél, hogy olyan partnert találjon, aki leginkább megfelel a vállalkozása céljára, legyen szó a saját márka népszerűsítéséről, vagy akár az organikus forgalom növeléséről. Miután sikerült azonosítani azokat a cégeket, amelyek a legjobb lehetőségeket kínálják, szűkítse tovább a listát, hogy már csak a legjobb ajánlatokra koncentrálhasson.
Részletes tájékoztatás, valamint árajánlat kérése
Miután a listán már csak pár SEO specialista cég szerepel, el kell dönteni, hogy melyik cég felel meg leginkább az igényeinek, és pénzügyi lehetőségeinek – ez igen időigényes feladat. A professzionális SEO szolgáltatás közép és hosszútávon eredményes, ezért tudni kell, hogy a vállalkozása számára hosszútávon nyújt megtérülő pénzügyi befektetést.
Érdemes a cégektől esettanulmányokat és portfóliókat kérni, és a tapasztalatok alapján mérlegelni. Hasznos lehet a korábbi ügyfelek véleményét is megismerni. Miután sikerült a potenciális cégekről és tevékenységükről elegendő tapasztalatot összegyűjteni, hátra van az árajánlat kérése. Tudni kell, hogy szolgáltatás árát több tényező határozza meg, nagyban függ a szakterülettől, a szakiparág jellemzőitől, a szükséges háttérmunkától. A kapott árajánlatot és feltételeket össze kell hasonlítani. Mivel a hosszútávú együttműködés feltétele a bizalom, érdemes személyes konzultációt is kérni, és a döntést az összes paraméter alapján meghozni.